D-Mannose

Miben van sok mannóz?

(0/0)

A mannóz, ez a hat szénatomos cukor a legtöbb zöldségben és gyümölcsben jelen van, ugyanakkor a szervezetünk is képes az előállítására, hiszen a glükózból mannózt képes csinálni. A mannóz nem a szabad élelmiszerekben található meg, hanem inkább a poliszcharid láncokhoz csatolt különböző fehérjék formájában. Ezekről a fehérjékről mondják, hogy mannoziláltak. E fehérjékből nyerik ki egyébként a tiszta mannózt.

afonya-dmannose

Gyümölcsök

Számos gyümölcs tartalmaz mannózt nagy mennyiségben. Ezek közé tartozik a fekete áfonya, a ribizli, az egres, a vörös áfonya, a paradicsom, az alma, az őszibarack és a narancs. Ugyanakkor a mannóz megtalálható a pálmamagolajban is, ami a pálmafák ehető magjából készül.

Vörös áfonya

A vörös áfonya az egyik legjobb forrása a mannóznak. Ezek a gyümölcsök olyan speciális orvosi ellátást jelentenek, mely során a káros baktériumok egy nap alatt kiürülnek a szervezetből. emiatt a vörös áfonyának szokatlan előnyt tulajdonítanak a húgyúti fertőzések és a gyomorfekély gyógyításának területén.

Áfonya

Az áfonya is szintén kiváló forrása a mannóznak. Ezenkívül az áfonya még rengeteg fitokemikáliát is tartalmaz, amik a természetben előforduló antioxidánsok. A Michigan Egyetem kutatóközpontja szerint az áfonya rendszeres fogyasztásával csökkentheti a hasi zsír, a koleszterinszint, a trigliceridszint és jobb éhgyomri vércukorszintet is lehet vele elérni. segítségével megelőzhető a cukorbetegség és a szívbetegségek is.

Zöldségek

A zöldségek is jó forrásai a mannóznak. Magas mannóztartalma van a zöldbabnak, a káposztának, a brokkolinak, a padlizsánnak, a fehérrépának, a zöld kávébabnak, a shitake gombának és a hínárnak is. A mannóz megtalálható a szenjánoskenyér gumijában is, amit a szentjánoskenyérfából vonnak ki és a guargumiban is, amit a guar nevű növény vetőmagjából nyernek ki. A guargumiban és a szentjánoskenyérben található mannóz galaktomannánként van jelen, ami olyan polimer, melyben a mannóz és a galaktóz összeforr.

Zöldbab

A zöldbab kiváló forrása a mannóznak és az élelmi rostoknak. A zöldbab fogyasztása olyan egészségügyi előnyöket kínál, mint a vér koleszterinszintjének csökkentése, a szív egészségének előmozdítása és az emésztés helyreállítása.

Paradicsom

Paradicsom egy másik étrendi forrása a mannóznak.  Persze amelett, hogy fogyasztásával a mannóz előnyeit élvezzük, a paradicsom ezen anyagon felül még kiváló forrása számos alapvető vitaminnak és ásványi anyagnak is. A paradicsom például rengeteg likopint tartalmaz, ami a szervezet számára egyfajta antioxidáns jelent és olyan egészségügyi előnyöket kínál, mint például a szívbetegség megelőzése vagy a prosztatarák kockázatának csökkentése.

Gyógynövények és fűszerek

Az aloe vera növény kiváló forrása a mannóznak. Az alove vera acemannánt tartalmaz, ami egy olyan poliszacharid lánc, amiben mannóz molekulák találhatóak. a mannóz ezenfelül megtalálható a cayenne borsban is.

Hüvelyesek

Mannózt találunk a görögszénában, a babban. galaktomannán formájában van ezekben a növényekben is jelen. A mannóz megtalálható a szójababban, a borsóban és a lima babban is.

Feldolgozott élelmiszerek

A kereskedelmi forgalomban kapható fagylaltok nagy része is tartalmaz mannózt, mivel vagy lókuszbab kivonatot vagy szentjánoskenyér gumit vagy guargumit tartalmaznak. Ezek az adalékok a fagylalt textúráját javítják és csökkentik az olvadást. Ezeket az adalékanyagokat azonban nemcsak a fagylaltokban, hanem a krémsajtokban, a feldolgozott gyümölcsökben, a salátaöntetekben is megtaláljuk.

Értékelés
(0/0)
Értékelés Írása
Ez a név fog megjelenni a hozzászólásodnál!
Pl.: Nagyon egészséges, jó ár, stb.
Pl.: Csomagolás, kevésbé hatásos, stb.
Minimum 20 karaktert írj! Az elküldött értékelés perceken belül megjelenik az oldalon! (Kötelező).